Zayıflama Macerası 2. Adım: PKO Kontrolü

09:50

Ben bir polikistik over hastasıyım, daha doğrusu polikistik over'im var mı demeliyim, bilemedim. Polikistik overi çok şükür sendrom olarak tüm özellikleriyle yaşamıyorum, sadece regl düzensizliği ve düzensiz kilo artışı şeklinde vuku buluyor bende. Tabii bunlar da hayatımı yeterince zorlaştırıyor, ancak ben seviyorum küçük kistlerimi - bana sorun çıkartmadıkları sürece orada öööyle durabilirler, mutlu mesut yaşayabiliriz pembe panjurlu küçük şirin evimizde :)

Maceranın 2. adımı olarak 1 Nisan günü 11.30'da jinekoloğa gittim, ultrasona girdim, çok şükür doktorum da yineledi şanslısınız, şu anda sağlığınızı tehdit eden bir durum yok, rutin kontrollere devam dedi. SMEAR testi sonuçlarım ise 10 gün sonra çıkacak. Kendisine rahim ağzı kanseri aşımı 3 yıl önce yaptırdığımı söyledim, ne zaman tekrarlamam gerektiğini sordum. İşte burada bilmediğim birşey öğrendim; aşının uygulamaları henüz yeni olduğundan şu ana kadar yapılan aşılar gözlemlendiği kadarıyla etkisini yitirmeden yıllarca devam ediyormuş, yani şu kadar yıl sonra tekrar yaptır gibi bir düzen yokmuş, buna da çok sevindim (maliyeti üç yıl önce 3X320TL idi!). Ama aşılı olmak demek senelik / altı aylık kontrolleri yaptırmamak ya da SMEAR testi yaptırmamak anlamına gelmiyor - ki bunu zaten biliyordum.

Bunun için de SGK ile anlaşması olan bir özel hastaneye gittim. Muayene ultrason test hepsi 85TL'ye mal oldu - ki özel doktor ve testin dışarı verilmesi durumunda en az 4 katını ödemişliğim vardır :) 

Sonra da diyetisyenin yolunu tuttum...


You Might Also Like

0 yorum

burdan buyrun efenim, çekinmeyin, ben hiç çekiniyor muyum? :)