Zayıflama macerası: 1 ay geçtikten sonra neler oldu?

11:28

2 Nisan'dan bugüne, sabah tartıdaki neticeye göre 4,5 kg. vermiş durumdayım, kendimi henüz şımartma fırsatım olmadı, öyle bir modda da değişim açıkçası. Efenim, bendenizin bünyesi biraz acaip, daha önce de kilolar kilolar verdiğimden mütevellit, şok diyet zart diyet detoks vs. işlemez, kandıramazsın yani yılların biriktirdiği kilocuklarımı :) Doktorun (ve benim de aslında) beklediğinden 1-1.5 kg. gerideyim şu anda, dert etmiyor değilim bu durumu ama yine de acelem yok diyorum, strese sokmamaya çalışıyorum kendimi, stres de kilo yapıyor malum, hele ki benim bünyede kilo yapıyor, regl geciktiriyor, cinnet getirtiyor (yıllarca cinnet geçirmek olarak bildiğim bu deyimi böyle de kullandım ya, afferim bana!) vs. vs.

Kırmızı et yok hala listemde, sebze, meyve, beyaz et bunlar hep sınırlı, hiç birşeyi alabildiğine yiyemiyorum. Sınırsız tek şey su sanırım haa bir de marul ve hıyar var tabii :) Sıkılmadım desem yalan olur, sıkıldım anasını satayım. Kırmızı ete düşkün biri değilim ama yok ya listede, canım çekiyor işte körolasıcayı, kuzu çeviresim var, ohh miss :) İki kilo daha verince ara verecekmişim (öyle dedi doktor) ama "zorunda mıyım?" diye de soracağım, ara mara vermeden gitsin istiyorum, diyette bitmek diye birşey yok nasılsa, ara verip de bir iki kilo bile almak istemiyorum. Acaba gerçekten ara vermek zorunda mıyım?

Adam gibi sebze çıksa artık da yavan yemeklerden kurtulsam, hiçbirşeyin mevsimi olmadığından ötürü ne pişirsem tatsız geliyor. Açlık hissetmiyorum çok şükür, akupunkturun bu yönünü seviyorum, müthiş desteği var. Doktorumdan yana da ehh diyorum işte, iki ay süre biçtim ben kendisine ilk aydaki performansı son haftamıza kadar iyi gidiyordu aslında... Ne alaka doktora not vermek, ben de kim oluyorum ki diyebilirsiniz, deyin çekinmeyin. Ama bir de beni dinleyin :) Bendeniz söz dinleyen bir hastayımdır, not defteri tutarım, fiziksel ve ruhsal gel-gitlerimi yazarım, doktoruma sorarım, notlar alırım, yediğimi içtiğimi yazarım, kaçamak yapmam, canım kaçamak yapmak istediğinde o an neden öyle birşey istediğimi uzun uzadıya düşünürüm vs. vs. iş şartlarımdan ötürü haftaiçi spor / hareket vs. yok şimdilik, ama diyetim de buna göre.

Geçtiğimiz haftaki muayeneden sonra 6 gün boyunca burnum kanadı efenim, biliyorum ki akupunkturla vs. alakası yok, küçükken de burnum kanardı benim, umursamadım zaten ama 6 gün devam etmesi tırstırdı açıkçası, ben de açtım doktorun muayenehanesini hemşireye dedim sizle alakası yok biliyorum ama böyle bir durum var, bir doktora danışsanız bana ne der? Tamam geri dönelim dediler ama dönmediler. Sonra bu hafta gittiğimde, hemşire nasıl oldunuz diye sordu, dedim iyiyim çok şükür de siz bana neden geri dönmediniz? İşte çok yoğunduk o gün vs. (tamam diyorum olabilir) ama zaten doktora da dedim ben, bizle alakası yoktur dedi - dedi ... Hmm, demek öyle dedim. Çok bozuldum la, insan en azından geri arar da merhem alın, soğuk su kompresi yapın, hönkürmeyin filan der. Ki bilmiyor değilim ne yapmam gerektiğini, ama demeye çalıştığım şey, ilgilenilmemek ve de önemsenmemek sıktı canımı. Sonra doktora da dedim, böyle böyle.. Senin zaten böyle bir geçmişin vardır, bizle ne alakası var, vs. tavrı ve ifadesindeki umursamazlık da beni uyuz etti. Laf sokmamak için tuttuğum tüm sinirlerim o anda boşaldı; bütünsel tıp dediğiniz için belirttim yoksa ben kanayan burnu durdurmayı biliyorum zaten, neyse boşverin diyip konuyu kapattım. Sonra doktor diyet, vs. diğer konularla ilgili konuştu durdu ben de "hı hı, evet, vs." diyip durdum. Kırık notum bundandır ama dediğim gibi bir ay daha var önümüzde, olay sırf kilo vermek değil benim açımdan, gitmek istediğim bir yer olmalı orası, belki yıllarca gitmek isteyeceğim, nasip olursa hamilelikte sonrasında bir ömür boyu gitmek niyetindeyken bu muamele üzdü beni.

Bir de tansiyonum zaten pek yüksek sayılmazdı ama hep düşük (normali 10/7 benim için) , 9-6'dan yukarı çıkmıyor hiç ama muayenelerde de en yüksek rakam bu, 8-5 / 8-6 genelde, düşük tansiyon öldürmez süründürür - öldürmeyen şey güçlendirir diyorum ve buna da takılmıyorum. Yazar burada aslında ben pek çok şeye takılmam yeter ki damarıma basılmasın demek istiyor :)

Eski doktorumu özlediğimi fark ettim, keşke İstanbul'da ofis açıp haftayı ikiye bölmemiş olsaydı. Ona işim nedeniyle gün uydurmaya çalışmak beni yoracak orası da ayrı, neyse bakalım bir ay daha devam edip sonra karar vereceğim, şevkim kırıldı, moralim bozuldu ama daha karar vermek için erken, hem herkes ikinci bir şansı hak eder, değil mi? :)

You Might Also Like

8 yorum

  1. Çok iyi kilo vermişsin gerçekten. Bağışıklık sist. çökertmemeye dikkat diyorum. Şevkin kırılmasın bence sabırla devam et her şey hemen olmuyor kilo konusunda...
    Sevgiler,
    http://hazioz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, motivasyon oluyor bu sözler, yavaş da olsa hızlı da olsa bıkmadan devam edebilmeyi istiyorum ben de. Umarım başarabilirim :)

      Sil
  2. merhaba blogun hayırlı olsun,üyenim.
    benimde moda blogum var,beklerim=)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ben de senin takipçinim :)

      Sil
  3. Bende diyetisyen doktorları bu yuzden sevilmiyor haklısin bence kırık not vermekle diyetisyen dediğin kankan gibi olacak otu Boku anlatcan cevap vericem psikolog gibi olacak zaten yemek yememiz kendimize dur demeyisimiz kiloları umursamayisimiz hep psikolojik o yuzden En'de hasta psikolojisinede inmeli bende adam akıllı bi diyetisyen bulsam başlıcam düğün icin kilo vermem lazım
    Seren serengili takip ediyorum ben liste fln veriyor gerçi herkesin bünyesi farklı aynı diyet olmaz ama surekli moral veriyor yemeyin ılık su icin yaz gelcek şort diyceksiniz aklınızı kullanın çirkin kadınların zayıf oldugu icin guzel diyorlar vs gibi sözlerle motive ediyor bende takip et
    Ayrıca 1 ayda 4.5 kilo bence cok iyi yapacaksın sakın pes etme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahh işte, damdan düşenin halinden damdan düşen anlıyor :)
      Seren Serengil'in yeri ayrıdır bizim evde :) Kayınpederim vakti zamanında magazin programlarında hep Seren Serengil çıktığı için ne zaman magazin izlemek istese, Seren Serengil'i açın da izleyelim diyordu, o zamandan bu zamana yani bizim evde magazin programı = Seren Serengil :) Sen onu nerden takip ediyorsun?
      Evet, güzellik anlayışımızı da zayıflıkla bir tutmaya çalışıyorlar, buna da tamamen karşıyım ben.
      Bu arada düğün için şimdiden tebrik ediyorum, gelinlik vs. provalara başladıysan dikkatli olmakta fayda var, ben o ara stresten kilo verdiğim için üç kez düzeltilmesine rağmen yine de yüzüyordum gelinliğin içinde :)

      Sil
  4. merhaba kısmetse bu salı bende akupunktur ve diyete başlıyorum,verdiğiniz kilo çok iyi tebrik ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Allah size de şimdiden kolaylıklar versin, herşeyden önemlisi sağlıklı bir şekilde kilo vermeyi nasip etsin, nice nice kilolar uçup gitsin inşallah :)

      Sil

burdan buyrun efenim, çekinmeyin, ben hiç çekiniyor muyum? :)