Hani bir şarkı vardı... ?

15:54

Birkaç gün önce arkadaşlarla buluştuğumuzda arabanın ön koltuğa oturan bendeniz cd çaları kurcalamaya başladım, kız da dur ben size güzel birşeyler çalayım dedi... Eskilerden gidiyoruz böyle, Michael Jackson hala siyah! gerisini siz düşünün :) 

Bir ara The Cure - Lovesong çalmaya başladı, gözümde üniversite yılları canlandı. SSK ve Sakarya'nın bilimum barlarında (SSK = SGK olmadı mı ne alaka demeyin n'olur, o kadar yaşlanmadım daha değil mi?) gruplar performanslarına ara verdiklerinde böyle genel geçer herkesin bildiğin mırıldanabildiği şarkılar çalardı. Bir çırpıda aklıma gelenler:

Placebo - Every you Every me; 
Chumbawamba - I Get Knocked Down; 
HIM - Join me in death; 
The Clash - Should I stay or Should I go; 
Talking Heads - Psycho Killer; 
Rage Against the Machine - Killing in the name (ya da herkesin söylediği üzere abi bana bi poğça! :)
REM - Losing My Religion; 
Blurr - Woohoo Song

Evet efenim, parçalardan da anlaşılabileceği üzere bitli rocker bebesiydim, metaldir, alternatif rock'tır hiç ayırt etmeden dinlerdim; şimdilerde Zakkum diye bildiğiniz grubu Raindog olaraktan Muse-Placebo vs. gibi grupların şarkılarını canlı canlı cover yaparken, Pilli Bebek grubunu da ayrıca kanlı canlı meşhuuur olmadan önce dinleyebilen şanslı bebelerdendim.

Şimdi alakaya çay demlemeden evvel, izah edeyim: ilk yazdığım parça çalmaya başladığında "eneem, performans arası şarkısı" dedim kızlarla gülüştük, aramızda yaşça büyük olan hatun kişi bunun klibinde bilmemne mi vardı o muydu bu dedi, klibini hiç izlemedim ki dedim, bu şarkıları ben sadece bar performansı aralarında çaldığı için biliyorum ve böylece tanımışım, hem bu şarkı ilk kaç yılında çıkmıştır ki dedim... Kız doğru tahmin etti sene 1989! geçtiğimiz milenyum! 

Ne varsa eskilerde var muhabbeti yapmak istemiyorum, yapanı ıslak odunla dövesim geliyor amma velakin benim ayrı bir düşkünlüğüm var bu şarkılara...

Sadece rock, metal, alternatif vs. değil elbette, böylelerine de:


Siz neler dinliyorsunuz peki, yıllardır playlistinizde mutlaka bulunan şarkılar neler? Sizin de "kimse bir Elvis Presley değil" "Ah bu şarkıların gözü kör olsun" "Yesterday, love was such an easy game to play" dediğiniz şarkılarınız nelerdir kuzum?

Not: Angara'da mevsim atlayarak doğrudan kışı yaşamaya başladık, şemsiyeler, botlar - hatta dün akşam evde sahlep arandım o derece! :) Bu arada sıcaklık da o derece, yani geceleri neredeyse 0 derece (yazıyla sıfır derece! :)), hatta eksilere doğru ilerliyor. Bu nedenle, hala tatil yapıp ay burası da biraz soğudu diyerekten üzerine sadece hırka almak zorunda kalan arkadaşlarım: Selam ve sevgilerimi yolluyorum sizlere :)

You Might Also Like

6 yorum

  1. Ay o hava durumuna ben de bozuğum:( Hatta bununla ilgili blogta bir çemkirme yazım bile var. Ankaralı olmak zor ya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne giyeceğimi şaşırdım resmen, donuyorum yahu! Yazına bakıyorum hemen :)

      Sil
  2. Zakkum u yıllar önce Tunalı da adı neydi bir var vardı orda dinlemiştim..
    SSK işhanında da pek güzel günlerim geçti..:))
    Fikrim e giderdik.
    Ama daha alt kattaki pavyon benzeri müzikhollere de gitmişliğim bira fıstık çerez yapmışlığım vardır..
    Ahhhh o günler.
    O ssk işhanı kalmalıydı bence...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz en çok gölgeye giderdik bir de üst kattaki barakaya, öğrenci bütçesi buna yetiyordu :)) avm doldurdular her yeri, eskilerden ne istiyorlar ki...

      Sil
  3. üşüyorum doğalgaz çok pahalı. battaniye de pahalı. kibritçi kız gibi sırayla sigara yakıp ısınmaya çalışıyoruz. Sonra bir de dışarı çıkarken üstümdeki hırkalardan birini çıkarıyorum. zira yürümemi engelliyor o kadar kalın giyinmek. ellerim cebime yetişmiyor. hem ben 99 senesinden beri kar yağmayan bir memleketten geldim istanbula lanet olsun.
    Bir de playlist'imden çıkmayan şarkı olarak da:
    rem-losing my religion
    pink floyd-wish you were jere
    rolling stones-miss you
    guns n roses-november rain
    oasis-wonderwal
    ..
    yazdıkça yazasım geliyor
    eagles-hotel california
    ...
    ...
    ibrahim tatlıses-aman melikem kavur balıkları

    bu kadar.
    istanbul ısındı diyorlar ama, hala üşüyorum ama ısınmış işte. zannedersem önceki günlerin soğukluğu içime işlemiş, sıcak odayı soğutuyorum filan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle uzun uzun yorum bırakan insanlara ayrı imreniyorum, ellerine sağlık deliğanluuu! :)
      Doğalgaz Angarada hala kotayla satılıyor, istediğin kadar alamıyorsun, zenginlik de bir işe yaramıyor dostum! :)) - neyse ki azıcık ısındı havalar, yaşasın! :)
      Sen liste yapınca eneem dedim, bir sürü milyon tane şarkı geldi aklıma, ibrahim tatlıses'ten dertler derya olmuş.. da zaman zaman beyiniçi soundtrack im olmuyor değil :)
      Ama tek bir şarkı dinleyebilecek olsam playlistimde kesinlikle "fiddler on the green" ya da "lady in black" olsun isterdim, hikayesi olan şarkılara ayrı bir bayılıyorum.

      Sil

burdan buyrun efenim, çekinmeyin, ben hiç çekiniyor muyum? :)