Ne Okuyorum: Shingeki no Kyojin // Attack on Titans (Manga)

12:46

Merhabalar efenim,

Bendenizin manga ve anime sevdasını pek az kişi bilir, buradan da paylaşayım dedim belki tavsiyeleşiriz, siz bana ben size, birşeyler öneririz birbirimize, derken karanfil elden elde?

İlk bahsetmek istediğim manga Shingeki no Kyojin; "Titanlara/Devlere Saldırı" diye tercüme etsem mi bilemedim, zira Japoncası başka bir anlama geliyor, İngilizcesi başka... Bir de konusu itibariyle daha güzel bir karşılık verilebilir belki... Neyse konuyu tercüman kaygılarımla uzatmayayım ben şimdilik :)

2009 yılında yayımlanmaya başlayan bu Japon Manga serisi güncel olarak devam etmekte ve şimdiye kadar 58 manga yayımlandı henüz. Bir Naruto değil yani, yüzlerce sayısı yok şimdilik, olur da başlamak isterseniz günceli yakalamanız çok kolay olur.

Kısa özetini vermek istiyorum size:

İnsan ırkının dünya üzerinden neredeyse silindiği, geri kalanının şehrin etrafında örülü dev duvarların içinde sınırlı alanda yaşadığı alternatif bir dünyada geçiyor hikayemiz, dev duvarların amacı ise şehrin hemen dışındaki dünyada yaşayan "dev"lerin saldırılarına engel olmak. Tabii bu devlerin saldırılarına engel olmak için yetiştirilen askerler de var, birkaç birlik halindeler kimisi içeride kraliyet ailesini koruyor, kimisi dışarıdan saldırı olduğunda harekete geçiyor, kimisi de dışarıdaki dünyada devlerle savaşıyor, onları avlamaya çalışıyor. Yönetim ve kararları, din adamları ve onların kuralları, bu devlerin ne zaman neden ortaya çıktıkları ve neden sürekli insanlara saldırdıkları muamması, kilit karakterlerimiz olan Eren, Mikasa ve Armin'in maceraları gibi konuların beraberinde yan karakterlerin hikayelerine de giriş yapılması ve soluksuz süren "iyi nedir, kötü nedir"i sürekli sorgulatan bir hikaye döngüsü var. Örneğin devler insanlara saldırıyor vs. diye bu hikayenin kötü karakteri devler değil ya da devlerle savaşan kahraman askerler süper iyi değiller. Beni bu hikayeye çeken de bu faktörler oldu. 

Kendisi "shounen manga" kategorisinde, yani oğlan çocuklarına hikayeler - peki bu değerlendirme benim umurumda mı, pek değil, ben de hedef kitleyim, saksı değilim! :)

Bir şans vermek isterseniz, ben aşağıdaki adresten takip ediyorum - kaynak malesef İngilizce. Türkçe yayımlayan bir site var mı bilmiyorum ama animesi de var belki animesini Türkçe altyazılı seyredebilirsiniz - google arama motoruna biraz bakınmak gerek :)

http://www.mangareader.net/shingeki-no-kyojin

Sizin takip ettiğiniz beğendiğiniz manga serileri neler, ya da o ne yahu İngiliz mandasını katiyetle kabul edemeyiz mi diyorsunuz? 

Kimler sesime ses verir, nan datte bayo! :)

Ah, bir de cuma bugün, mutlu musmutlu haftasonlarımız olsun mu!

Selamlar sevgiler efenim.

You Might Also Like

2 yorum

  1. Kia!! Bugün hiç demedin bana yeni mangaya başladım diye, yoksa ben bunu konuşmadan bırakır mıydım hiç ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eneeem unutmuşum ki ;'(
      Çok özledim ben seni şimdiden... Hiç gitmesen ya...♡♡♡

      Sil

burdan buyrun efenim, çekinmeyin, ben hiç çekiniyor muyum? :)