Chef Akademi GOP'ta Ramazan Tatlıları Yaptık!

11:30

Merhaba iyi kalpli insanlar!

20 Haziran Cuma günü Chef Akademi G.O.P. şubesinde taptatlı bir etkinliğe davet edildim. Mutfakla aram hiç fena değildir aslında, pisboğaz biri olduğumdan sevdiğim yemekleri hakkını vererek pişirmeye gayret ediyorum elbette :) 

birvarimbiryokum.blogspot.com-chef-akademi-ankara-nenehatun-gop

Tatlı demek benim için dondurma, waffle ya da profiterol demektir desem mutfağın tatlı kısmına ne kadar uzak olduğumu anlarsınız diye düşünüyorum! Bir gün olsun canım baklava istememiştir, şerbetli tatlılar hiç cezbetmez beni, arada bir çikolata ister canım onu da geçiştiririm bir şekilde, nutella kaşıklamışlığım dahi nadirdir, velhasıl bir iki kek tarifim vardır banko güzel olacağını bildiğim, annemden aldığım birkaç sütlü tatlı tarifim vardır ve işin özeti, çok cahilim mutfağın bu alanında çook! 

birvarimbiryokum.blogspot.com-chef-akademi-ankara-nenehatun-gop

O yüzden ayaklarım totoma vura vura gittim bu etkinliğe :) Gözüm korkmadı değil açıkçası ramazan tatlıları denince... Ancak Nenehatun'daki şubeye girdiğimizde, güler yüzlü karşılama ve sıcacık ortamda birbirinden tatlı blogger arkadaşlarımla hiç yabancılık çekmeden kolları sıvadık :)

Görevimiz; şekerpare, kalburabastı ve ramazan muhallebisi yapmak idi!
Tüm malzemeleri bizim için önceden hazırlamış ve tezgaha koymuşlardı, hiç birşeyi ölçmek tartmak zorunda kalmadık, buna ayrıca sevindiğimi söylemem gerekir, zira bir başak burcu birşeyleri ölçüp tartartken pek vakti kaybediyor :))

Hepimize tarifler ayrı ayrı verilmişti ancak tariflere bakma gereği dahi duymadık, çünkü Engin Şef hem çok güzel yönlendirdi hem de takıldığımız yerde hemen imdadımıza koştu.

Şekerpare ve kalburabastı için aynı hamuru kullandık:

birvarimbiryokum.blogspot.com-chef-akademi-ankara-nenehatun-gop

Şekerpareleri top top yuvarlayıp tepsiye dizdik sonra da ortasına fındık / ceviz batırdık. Ama asıl afili olan kalburabastıydı bence, onu kalbura bastırıp şekil verdik biz :)

birvarimbiryokum.blogspot.com-chef-akademi-ankara-nenehatun-gop

Biz diyorum çünkü iki kişilik ekipler halinde çalıştık!
Tatlışım Bubu ile de çok güzel bir takım olduk bence :) 
Birbirimize hem şef hem yamak olduk ^.^

birvarimbiryokum.blogspot.com-chef-akademi-ankara-nenehatun-gop

Tepsiye sıraladığımız şekerpare ve kalburabastılarımızı fırına gönderdik, e peki beklerken boş mu duracaktık sanki, hemen muhallebimizi yapmaya başladık.
Hamuru yoğurup elimi kirletme işini ben üstlendiğim için muhallebi karıştırma işi de Bubu'ya kaldı :P 

Muhallebimiz kıvamını aldıktan sonra tatlı hocamız Engin Şef sunum yapacağımız bardakların tabanına kayısı püresi sıktı ama bitti mi yoo, kendi baharat karışımını tazecik dövdü, muhallebinin üzerine serpiştirdi ancak yine bitmedi, frambuaz, rulo kat, fındık, fıstık, vb. bilimum dekor getirdi bizlere. Her seferinde son hali sanarak muhallebilerimizin onlarca fotoğrafını çektik ama deli kızın çeyizi misali süslemekten de geri kalamadığımız için getirdiği her ek malzemeyi üstüne eklemezlik edemedik :)

birvarimbiryokum.blogspot.com-chef-akademi-ankara-nenehatun-gop

Ve yaptığımız tatlıların son halinin sunumunu paylaşmasam olmazdı elbette :)

birvarimbiryokum.blogspot.com-chef-akademi-ankara-nenehatun-gop

Hem profesyonel hem de amatörlere yönelik eğitim veren Chef Akademi'de dilerseniz mevcut ders programlarına katılabiliyorsunuz ya da kendi grubunuzu oluşturup biz şunu pişirmeyi öğrenmek istiyoruz diyebiliyorsunuz. 

Oldukça keyif aldığım bu etkinlik için, öncelikle beni de çeteye dahil edip davet eden marşmelov kalpli arkadaşlarım Sibel ve Burçin'e sonra da Chef Akademi G.O.P şubesinin tüm içten çalışanlarına teşekkür ediyorum.

Bu arada Angaralı blogger arkadaşlarım; kendi aranızda gruplaşıp kursa başlayıp beni o gruba dahil etmezseniz çok pis küserim, yanıma özellikle Et ve Anadolu Mutfağı konusunda ders almayı isteyecek yandaş arıyorum, duyurulur! :)

Esen kalın efenim

You Might Also Like

14 yorum

  1. kalburabastının adını örümcek adam tatlısı olarak değiştirmek istiyorum, minimal bir örümcek adam logosu sanki :D

    pek güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık hamarat bloggerlar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah, çok iyi düşünmüşsün :)) sıpaydi layks it dis vey! :D
      Kendimiz yaptık diye demiyorum ama şaşırtıcı bir şekilde çok güzeldi tatları!
      Bi gün buluşsana bizle misal, kek yapsam sana, sarı laleler alsam saman pazarından? Kahve de mi içmeyek, ne dersin ^.^

      Sil
    2. bayramdan sonra buralarda olursanız bi kahve içeriz bence :D

      Sil
    3. heyooo! it's a deal :D
      bayram sonrası her türlü taciz ediciim ^.^

      Sil
    4. beni de unutmayın ha! gözüm üzerinizde :D

      Sil
    5. Sensiz olur mu hiç Bubu, askolsun :)

      Sil
  2. Bengüümm iyiki geldiniz canımcim rica ediyoruz ben ne yaptım ki ;) iyiki varsın kuzuu ne güldük ne eğlendik yahuu :)) Ayrıca Nutella kasıklamamış olmama çokk şaşırdım haaa :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten açık ara en çok eğlendiğim etkinlik buydu diyebilirim, bana ne işte bol bol teşekkür edicem! :) Tatlıyla aram gerçekten çok yok benim yahu, eve alınan nutella kavanozu eşimin çabalarıyla sürünmekten kurtulur :D

      Sil
  3. Çok eğlenceli görünüyor ya, hem eğlen üstüne harika tatlılar yap, çifte mutluluk^^ Bize de beklerim, sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle hoşgelmişsiniz!
      Kısacık bir bakındım blogunuza, takibe aldım ama geniş bir vaktimde uzun uzun ziyarete geleceğim. Yorum bırakıp sizi tanımama fırsat tanıdığınız için teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Ya bacım! Tatliş misiniz acabağ!!! Tatlı sevmem ama alırım ordan iki dal tatliş şef :D Severim, öperim, yerim! ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de baldan tatlışız ^.^
      Ye bizi Fatmachan ❤
      Seviyorum seni çok seviyorum hemi de :*

      Sil
  5. aiy ellerimize sağlık, bence bunu sıklaştıralım toplanıp tatlı pasta börek yapalım ne dersin? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur olur da yemeyelim ama, yedik diyelim bana yaramasin artik yea :)))

      Sil

burdan buyrun efenim, çekinmeyin, ben hiç çekiniyor muyum? :)