Fi Çi Pi - Önyargılarımdan Arındım da Geldim

14:30

Merhabalar efenim,

Bildiğiniz üzere, her entelde (!) hasıl olan "çok satan" okuyamama ikirciğinden ben de muzdaribim ;) ancak yorumlarına güvendiğim ve bir kitap kurdu olan Demet'cim o kadar hevesle önermişti ki, daha fazla kayıtsız kalamadım bu seriye. 

birvarimbiryokum-blogspot-com-tr-ficipi
Görsel alıntıdır.

Kitaptaki karakterlerin her biri nevi şahsına münhasır, ancak her birinde ayrı bir noktada buluşuyoruz sanki. 
Can - delilik ve dahilik arasındaki çizgide gel-git rekoruna koşarken, saplantı derecesindeki tutkusunu, ustalıkla giydiği maskelerini, hırslarını;
Bilge - zekasını, aklını - fikrini, kardeşiyle olan ilişkisini, bahtsızlığına inat dimdik duruşunu;
Duru - dillere destan güzelliğini, muhteşem dansını, sonsuz bencilliğini, beğeni açlığını;
Eti - bilgece söylemlerini, anaçlığını;
Deniz - bir başka gezegende yaşayışını, içindeki umudu tekrar bulma yolculuğunu, koşulsuz sorgulayıcı tavırlarını, üretme yeteneğini, bir nebze dervişliğini;
Ada - Duru ve Deniz arasında köşeye sıkışmışlığını, içindeki müziği dışarıya aktarırkenki ustalığını, kayboluşunu, dibe batışını, sevgi açlığını;
Göksel - hikayedeki iyi kalpli çirkin dev oluşunu, Ada'yı herkesten ve hatta kendinden dahi korumaya çalışmasını, yavru köpekler ile arasındaki beklenmedik sevgiyi, işlediği cinayetlerini;
Özge - inadını, sahip olunamazlığını, duruşunu, azmini, ;
Sadık - başarı uğruna vazgeçtiklerini, gücünü, ikilemlerini, sonunu bile bile uçurumun kıyısında dans etmekten vazgeçmeyişini, Özge'yi sahiplenme çabalarını, sevişini;
Ali - aklı selim hallerini, babacanlığını, dünya görüşünü, sadakatini...
yer yer sevdim, kimi zaman kıskandım. 

Kitapları okuyacaklar/okumak isteyecekler olabileceği için hikayeye hiç giriş yapmıyorum, zaten hikaye kısmı Azra Kohen'in bize asıl anlatmak istediklerini aktarmak için kullandığı, alt metnin giderek üst metne çıktığını hissettiğimiz anda sıkılmadan - akıştan kopmadan söyleyeceklerini dinlememiz için bizi orada tutan bir çeşit süs - albeni. 

Demokrasi, din, yeni dünya düzeni, üretmek, sanat, toplum psikolojisi, ülkemizin son dönemki siyasi gidişatı, medya riyakarlığı, popüler kültür eleştirisi, gıdadaki pis oyunlar, dünya çapındaki ekonomik güçler, yaradan, bireysellik / biz olmak üzerine ve hatta adalet üzerine sayfalarca hikaye anlatıyor denseydi, emin olun "çok satanlar" arasında kendilerine yer bulmakta zorlanırdı bu kitaplar.

Aranızda okuyan var mı peki? Beğenen de var bir o kadar beğenmeyen de, siz ne düşündünüz peki? İçiniz acıdı mı sizin de? Umut yeşerdi mi belki aklınızın ücra köşelerinde? 

Esen kalın efenim.

You Might Also Like

10 yorum

  1. Ben okudum ve beğendim. Herkese de tavsiye ettim ama nefret eden bir kesim var bu kitaplardan. İçerikteki cinselliğe takılanlar, yazarın bilmiş havasından hazetmeyenler. Ben bunların biraz önyargı biraz da yüzeysellik olduğunu düşünüyorum. Sonuç olarak emek verilmiş ve istediklerini çok ta güzel anlatmış kitaplar bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üç aşağı beş yukarı aynı şekilde düşüniyoruz Kadriye hanım. Bence cinsellik de dozundaydı, sayfalarca karakterler aracılığıyla tirat şeklinde aktarılan bilgiler de.. beni rahatsız etmedi diyebilirim en azından :) Uğrayıp yorum bıraktığınız için ayrıca teşekkür ederim, sevgiler.

      Sil
  2. Tam da şu an Fi yi okuyorum bende. Şu ana kadar okuduğum bölümlerde abartılı bir cinselliğe rastlamadım. Bütün seriyi bitirdiğim zaman net bir fikre sahip olurum sanırım. Ne güzel anlatmışsın,benim kitap anlatma becerim pek yoktur da ;) Sevgiler efemm :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Feridecim, yazımı begenmene cok sevindim :) Herkeste farklı izlenimler bırakıyor her kitap haliyle, ancak bu seri hakkinda kim ne düşünüyor ayri bjr merak etmiştim, yorum bıraktığın için ayrıca teşekkür ederim, sevgiler saygilar bizden efenim :)

      Sil
  3. Ben seriyi aldım ama ilk kitabın yarısındayım. Şimdilik beni de sardı. Okumaya devam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduktan sonra ayrıca yorumlarınızı bekliyorum o vakit, iyi okumalar :)

      Sil
  4. Ben nedense hiç heves etmedim bu kitapları okumaya... Kimden duyduysam kötü eleştirilerde bulunuluyordu, ayrıca, bir şey bir anda çok popüler olunca da okuyasım gelmiyor benim... :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle oluyor, popüler olunca bir heves kaçma durumu söz konusu; ancak ben önerilere yüz çeviremedim, iyi ki de okumuşum dediğim kitaplar arasında yer aldılar. sevgiler saygılar bizden efenim :)

      Sil
  5. ben de anti-bestseller takımındaydım eskiden :(
    fi ve çi yi aldım da henüz sıra gelmedi bi türlü, elimdeki kitabı bitirir bitirmez başlayacağım senin yorumundan sonra ama :)

    YanıtlaSil
  6. Ya neden bilmiyorum, bizim nesilde var bu best-seller beğenmemezlik :) online kitap istersen n'apman gerektiğini biliyorsun bu arada, değil mi, hihihi, hadi bir an önce başla da iki gıybet çevirelim :*

    YanıtlaSil

burdan buyrun efenim, çekinmeyin, ben hiç çekiniyor muyum? :)