Geldi bahar ayları, al al oldu yanakları (ya da rosacea?)

09:00

Merhabalar efenim,
Uzun zamandır elim varmadı yazmaya, nasılsınız, ne var ne yok? Bendeniz bildiğiniz gibiyim, instagram kolay geliyor, orada nispeten daha aktifim. Ama sıfır noktam burası, dönüp dolaşıp yine buraya gelmek iyi geliyor, ne dersiniz? Neden blogları biraz boşlar gibi olduk sanki?
Neyse, bu bir iç döküş yazısı değil ey Romalılar! 
Seneler,seneler evveldi
Bir deniz ülkesinde 
Yaşayan bir kız vardı, bileceksiniz 
İsmi Annabel Lee... 
Yo yoo hayır - bu bir alyanak öyküsü, benim benim Bengüşün! 
Ortaanadolunun bağrında, Angara'da...
Alyanaklarımdan biraz ben mesulum, biraz rosacea; ama en çok da güneş ışınlarını suçluyorum... tamam tane tane anlatayım, biraz geri sarıyorum :)
Cildimde kılcal damarlar yüzeye pek yakın - beyaz leke gösteriyor :/ - bazen daha belirginler bazen daha az pembeler, gül gibi geçinip gidiyorduk aslında yıllardır, ben cildim hassas diyerek onu pek yormuyordum, düzgün içerikli ürünler kullanmaya çalışıyordum, cilt bakımıma dikkat ettiğimi düşünüyordum. Ne olduysa bir buçuk ay önce, farenjit-soğuk algınlığı-alerji üçlemesinin beni çarpmasıyla oldu, tüm vücudum atağa kalktı. Cildim de uzun zamandır olmadığı kadar kurudu, kalın tabaka halinde maske gibi sürdüğüm hindistan cevizi yağını bile saniyeler içerisinde emip kuruluğundan taviz vermedi cildim. Çocukluğumuzda TRT2'de çıkan erozyon/GAP projesi vb. bilumum çorak toprak görüntülerinin canlı görseli haline geldi. Ne yaptıysam yatıştıramadım... 

Sonrasında, AnkaraEtkinlik Ayşegül ve SağlıklıYaşamKoçu Funda'nın davetiyle gittiğimiz Köroğlu Ezcanesi'nde güneş kremleri üzerine bir sürü bilgi yüklendiğimizde fark ettim ki, doğru güneş kremi kullanmıyormuşum, evet yeterince yaş almamış demek ki, bir yaşıma daha girdim... Cildim için ise doğru olabilecek kremi bambaşka bir yerde edindim, ona daha sonra geleceğim. 
Çünkü eğer bu yazıyı okuyorsanız, instagram profilimdeki bu fotoğrafı Köroğlu Eczanesi'ne göstererek Nisan ayı bitmeden tüm güneş ürünlerinde %30 indirimli alışveriş yapabilirsiniz, öncelikle bu haberi bir vereyim :)
Köroğlu Eczanesi'nin nazik davetinde Koray Beyden öğrendiklerimizi de bu vesileyle özet geçmek isterim: 
- Mevsim ayırmaksızın mutlaka güneş kremi kullanıyoruz, değil mi?
- Cilt tipimize göre, cildimizdeki kusurlara göre güneş kremi seçebiliyoruz.
- Marka fark etmeksizin; pigmenta serisi ciltteki lekelenmeyi engellerken, actinica serisi tedavi gören, ileri derecede cilt rahatsızlığı olan ciltlere öneriliyormuş.
- Uygun güneş kremini seçmek için öncelikle bir dermatologa görünmekte fayda var.
- Güneş kremini güneşe çıkmadan 20 dk. önce sürmeliyiz ve üzerine makyaj yapacaksak kremi sürdükten sonra 15 dk. kadar beklemeliyiz.
- Güneş kremlerini gün içerisinde mutlaka yenilemeliyiz!
Fotograf: http://www.basakbasaran.com.tr/

Etkinliklere katılmayı bu nedenle seviyorum, doğru/yanlış bildiklerimiz ortaya çıkıyor ve mutlaka yeni birşeyler öğrenmiş oluyorum. Kendi adıma da nerelerde yanlış yaptığımı öğrenmiş oldum, o son madde var ya, yenileme kısmı, heh işte onu ben hiç yapmıyordum... Yüzümde makyaj var nasıl yenilerim ki, ten makyajı yapmadığımda kızarık bir ciltle dolaşıyorum zaten, her gören tövbe estağfurullah yüzüne ne oldu diye soruyor... 

Eczane ziyaretimizden bir hafta sonra Nilgün'le beraber kaş tasarımına gittiğimizde, güzellik salonunda bana rosacea için iyi gelebilecek bir güneş kremi önerdiler. Ekstra önyargı ve bezmişlikle, cildim herşeye tepki gösteriyor, boşuna zahmet etmeyin desem de, ısrarla tester verdiler. Tester'ları evirip çevirip hıhh, 30 spf neyime yetecekmiş, 80 spf kullanıyorum ben! diyerek atarlansam da, mutlaka deneyin diyerek içime o kurdu düşürdüler. 

Burada marka belirtmeyeceğim, zira her ürün her ciltte aynı etkiyi yaratmıyor, ancak o testerlar resmen kurtardılar beni! Birkaç haftadır beraber etkinliklere katıldığım arkadaşlarım da canlı şahitleri, çünkü yaklaşık on gündür ten makyajı yapmıyorum, verilen güneş kremini kullanıyorum ve bir de rosacea için yatıştırıcı olan başka bir markaya ait bir krem kullanıyorum, umarım doğru ürünleri bulmuşumdur ve atak tekrarlamaz zira şu anki cildimden pek memnunum! 

Bir alyanağın hikayesini dinlediniz efenim :)
Bu bahar size nasıl geldi peki?
Alerjilerle aranız nasıl?
Bahar gelmiş neyime mi diyorsunuz?
Kek yapayım mı size?
İlk yoruma gelene kahve?
:)
Esen kalın 

You Might Also Like

12 yorum

  1. peki pigmenta serisi olduğunu nasıl anlayabiliriz güneş kreminin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kutuların üzerlerinde yazıyor, bilindik pek çok markanın bu serisi mevcut :)

      Sil
  2. Bu eczane etkinliği yazılarına bayıldım ben çünkü her yazıda o gün atladığım başka bir şeyi öğrendim, yaşasın!!!
    Valla bahar, her yıl olduğu gibi, bu sene de beni perişan etmeye devam ediyor. Antihistaminikler candır! Güneş kremi olarak da, valla bir firmadan geleni makyaj altına sütüyor, aynen yazdığın gibi 10-15 dakika sonra ten makyajımı yapıyorum. Nasıl gün içinde yenilerim acaba diye düşünürken dün Bioderma'dan Hydrabio Eau de Soin diye bir nemlendirici fısfıslı su geldi, SPF30 PA++ içeriyor iyi mi! Güneşe çıkmadan yarım saat önce fıslatıyorum iş yerinde, hoppaaa makyaj üstü UV filtresi, hem de nemlendirme, hem de makyaj sabitleme! Aklında olsun Bengü'cüm, öperim çok al yanaklım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya dün gördüm o fısfısı aklım çıktı yeminle! O nasıl güzel bir buluştur :) İlk fırsatta edineceğim bir ürün ^.^
      Bu arada sizlerin eczane yazılarını tekrar tekrar okudum ben de, özellikle değinilmeyen birkaç nokta varsa onları söylemeye çalıştım, ama hepimizin hafızası maşallah pek kuvvetli :) Tekrara düşmemişimdir umarım, yorumlara şimdi gelebiliyorum, uzun zaman olmuş bloga yazmayalı, pasımı atmaya çalışıyorum, affola :) Kocaman öperim ben de, hihihihi :)

      Sil
  3. Canım Bengücüm, ben de aynı dertten muzdarip birisi olarak yazını heyecanla okudum :) Ve de ayrıca Köroğlu Eczanesi etkinliğine zaman ayırıp geldiğin ve de blogunda bu güzel yazıyı paylaştığın için çok teşekkür ederiz..
    Bir başka etkinlikte yeniden görüşebilmek dileği ile sevgiler :)
    http://instagram.com/ankaraetkinlik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegülcüm, öncelikle davetiniz için ben teşekkür ederim; yeni şeyler öğrenmek adına pek faydalı oluyor bu etkinlikler. Yine görüşelim hep görüşelim, öpüyorum :)

      Sil
  4. resimde güneş girerekten çizgi haline gelmiş gözlerimi görünce ne yazacağımı unuttum :)) Güneş kremi önemli detay. Ben yaklaşık bir senedir kışın 15, yazın 30+ ürün kullanıyorum. Yazın fazla cilt makyaj ürünü kullanmamaya ve güneş kremimi gün içinde tazelemeye özen gösteriyorum. Elimde pekçok iyi marka var, zaman zaman paylaşım yaptım. Ancak dediğin gibi, özellikle belli konularda hassasiyeti olanlara bir dermatoloğun önermesi çok önemli. Yasemin'in verdiği testerı beğenmene ayrıca çok sevindim. Ben seni alyanaklarınla çok sevsem de, sağlık herşeyin başı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoda güneş gözlüğü kullananlar vs kullanmayanlar gibi olmuş :)
      Ay ben o testera bayıldım da, fiyatı biraz tuzluymuş onun :/ yine de kampanya kovalıyorum, alacağım tam boyunu, riske edemiyorum artık malesef. Yasemin o testerları vermeseydi aklımda daylong vardı, tabii ki senin önerinle :) Ama bu yaz bu arkadaşla takılacağım gibi duruyor ve çantamdan ayırmayacağım tek şey güneş kremim olacak artık, böylesine fark edeceğini hiç düşünmemiştim!

      Sil
  5. Bizim bu etkinliğe ait yazılarımızı toparlayıp kitap mı yapsak yoksa broşür olarak kapıların altından atarak kamu spotuna mı bağlasak? Birbirimizi tamamlamanın tatlılığının şahaneliğine ne demeli peki :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kamu spotu iyi fikir :))) Kek yapiyim mi sana bebeyim? (yapar!) :*

      Sil
  6. merhaba..aynı dertlerden muzdarip biri olarak markanın adını alabilir miyim? Ben de bir tester alıp deneyebilirim böylece. Çok teşekkürlr şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Bana önerilen tester rosacure markasının 30spf içeren güneş kremiydi. Ben memnun kaldım ancak denemeden önce bir dermatologa danışmanızı tavsiye ederim. Umarım siz de şifa bulursunuz, sevgiler :)

      Sil

burdan buyrun efenim, çekinmeyin, ben hiç çekiniyor muyum? :)