Buharda pişen sandviç yapmışlar! (S'team Up!)

08:00

Merhabalar efenim,
Sandviç / ekmek arası çocukluğumdan beri en sevdiğim atıştırmalıktır (salça ekmeği de saygıyla anıyorum :)). Ancak "fast food" zincirleri tarafından yapılanları pek sevemedim, biraz uzak durdum nedense. Bu noktada önyargılarımı yıkan bir mekanla tanıştırmak istiyorum sizi.
birvarimbiryokum-blogspot-com-tr-steam-up-sandwich
Geçtiğimiz hafta Sevgili AnkaraEtkinlik Ayşegül ve Şef Ali Açıkgül'ün davetiyle Tunalı Hilmi Bülten Sokak'ta yeni açılmış olan S'team Up Sandviç'te tadım etkinliğindeydik. 
birvarimbiryokum-blogspot-com-tr-steam-up-sandwich
Dünyada "Fast Food" (ayaküstü yemek) ile "Fine Dining" (restoran) arasında bir de "Fast Casual" diye bir sınıf var diyerek başladı mekan sahibi Ahmet Bey anlatmaya. Kendilerini de fast casual a yakın olarak tanımlıyorlar; tematik, rafine, sofistike, şeffaf mutfak, vb. gibi özelliklere sahip olan mekanlara örneği de ABD'den verdiler; Chipotle, Panera Bread ve Jimmy John's gibi diyerek. Şimdilik sadece mekan genişliği noktasında fast casual standardını sağlayamıyorlar. Ancak mekanın küçüklüğü de samimiyet katmış bence işe; soslarının 9'undan 8'i, ekmekleri, tatlıları ve geri kalan herşey kendi yapımları, et ürünlerinin tedarikçisi Şatıroğlu. Bu arada şubeleşme çalışmaları sürdürüyorlar ve Ankara'nın pek çok güzel semtinde şube açmaları pek yakın.
birvarimbiryokum-blogspot-com-tr-steam-up-sandwich
Sandviçlerini "juicy" (sulu) olarak tanımlıyorlar, sandviçinizin ekmeğini seçiyorsunuz önce, capata ya da çavdarlı olmak üzere iki seçenek var, 20cm ya da 30cm diye boyunu da seçiyorsunuz, sonra o ekmekler ızgara bantta ısınırken, sandviçin iç malzemeleri isteğinize göre hazırlanıp ABD'den münhasıran ithal ettikleri "Steamer"ler (buharda pişirici) ile pişiyor. S'team Up adını bu buharlı pişiriciden alıyor yani :) Daha sonra sıcacık ekmekle buharda pişmiş iç malzeme birleşip arzunuza göre soslanıyor. 
birvarimbiryokum-blogspot-com-tr-steam-up-sandwich
Fiyatları uygun olan bu sandviçlerin lezzetleri ise çok güzel, favorimi soracak olursanız "Klasik" diyorum, ekipçe "Dört Peynirli"ye bayıldıysak da klasik iyidir, klasik güzeldir demek isterim :)
birvarimbiryokum-blogspot-com-tr-steam-up-sandwich
Tatlı sonları sevenler içinse Canoli (çikolata/fıstık) ve Sütte yer alıyor menülerinde.
birvarimbiryokum-blogspot-com-tr-steam-up-sandwich
Bu güzel davet için Ayşegül ve Ali Şefe ve muhteşem karelerini bizimle paylaşan Zeynep'e tekrar teşekkür ederim. 
birvarimbiryokum-blogspot-com-tr-steam-up-sandwich
Tunalı civarına yolunuz düşerse güler yüzlü personeliyle de kalbinizde yer bulacak bu sandviççiye mutlaka uğrayın derim!
birvarimbiryokum-blogspot-com-tr-steam-up-sandwich
Esen kalın efenim.

You Might Also Like

8 yorum

  1. Zaman ayırıp geldiğin ve de blogunda bu güzel yazıyı paylaştığın için çok teşekkür ederiz..
    Bir başka etkinlikte yeniden görüşebilmek dileği ile sevgiler :)
    http://instagram.com/ankaraetkinlik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Ayşegül'cüm, nice güzel etkinliklerde buluşmak dileğiyle, kocaman öpüyorum seni :)

      Sil
  2. Tunalı'ya gider gitmez uğrayacağım ilk mekan burası olacak :) Aaaafiyet olsun :) Öperim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başak'cım mutlaka uğrayın, size de şimdiden afiyetler olsun, öperimm :)

      Sil
  3. vay arkadaş neler yapıyorlar da haberimiz yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok da güzel yapıyorlar arkadaşım, yolun düşerse bi uğra derim :)

      Sil
  4. İkinç ikinç ikinç :)) Latte bardağını geri getirdim, tezgaha bıraktım. Ellerine sağlık :)) Şey dermişim; hadi byeeee :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bardağı tezgaha mı bıraktın, sudan da mı geçirmedin :|
      İkinçliğimle gurur duyuyorum, gülbatur birinç, şahbatur ikinç :))

      Sil

burdan buyrun efenim, çekinmeyin, ben hiç çekiniyor muyum? :)